آواز سپنتا آوای درد وآلام مردم افغانستان
سلیمان کبیر نوری سلیمان کبیر نوری

سپاس و درود بر فرزندان شجاع وطن

 

طوریکه میدانیم با حضور بالفعل نیروهای سنگین و آهنین حدود پنجاه کشور  خارجی به منظور مبارزه بر ضد تروریزم!!؟؟ در افغانستان، اوضاع درین سرزمین سوخته وماتمزده روزتا روز روز به وخامت ارچه بیشتر میگراید. و سر نخ در کلاوهء بنبست و بحران گُم - مفقود و بیشتر از پیش ابعاد بزرگتری را بخود میگیرد.

 طی نه سال و اندی، خارجی ها به خاطر اهداف رذیلانه، شوم و غیر انسانی شان در همکاری با شمارکثیری از افراد مشمول در حاکمیت رئیس جمهور حامد کرزی، درین بازی ها نقش فعال داشته اند. همهء این سیاست ها و مانور ها دور از چشم و ذهنیت عامه جهانی و مردم افغانستان در پشت پرده های نیرنگ، چال و کتم، صورت گرفته که هیچکدام،  نه صادقانه و نه شفاف  عمل میکنند، و نه از راز های نهان سخن میگویند. هرباری کوزه ها را بالای سر هم شکستانده و یکدیگر را  به بینظمی، بی ثباتی وعدم صداقت در تطبیق راهکار های خدمتگذاری به مردم و تامین صلح و امنیت متهم  مینمایند.

امروز بیشتر از هر وقت دگر، فلیتهء ثانیه سوزی در  فرایند بازی های مزورانه در افغانستان آتش گرفته است و به سوی ذخایر و منابع مواد انفجاریه در حرکت است. چه با وقوع اشتعالات و انفجارات اوضاع جاری در افغانستان و منطقه، نیتنها کنترول آن برای بیشتر از 150 هزار  نیرو های خارجی، بل برای  سازمان ملل متحد که مسوولیت درجه اول را عهده دار بوده ( شوربختانه به حیث یک  نظاره گر!!؟؟ اوضاع را به تماشا نشسته اند)، غیر قابل کنترول مینماید.

مردم ما نباید باورمند به یک تغییر کیفی و ریشه ای، بعد از مرگ اوسامه بن لادن باشند و به بروز به اصطلاح اختلافات میان امریکا- پاکستان!؟ باشند. اینکه امروز عده ی از دولتمردان آمریکا به نکوهش؟؟ پاکستان آغازیده اند و کنگرس امریکا پاکستان را در صورت عدم همکاری در راستای مبارزهء  صادقانه و جدی بر ضد تروریزم، تحدید به قطع کمکهای سالیانهء سه ملیارد دالری نموده است، دور از امکان نخواهد بود که این کمکها در ماهای آینده به مقیاس 4 ملیارد دلار و یا بیشتر ازآن ازدیاد یابد.

در میان دولتمردان میهن، در ادامهِ وظیفهِ رسمی، اقای دوکتور دادفر رنگین سپنتا مشاور امنیت ملی افغانستان در بین معدود کسانی پیشگام بوده اند که طی چند سالیست درد و آلام مردم در اسارت حاکمیت مافیایی را با صراحت لهجه، شجاعانه،  بیهراس، بدون کریس و خدعه بازتاب داده اند. ما مصاحبه ی تازه ی( 19 ماه می 2011) دوکتور سپنتا را به اختیار داریم که در برنامه ی گفتمان با خبرنگار طلوع نیوز انجام داده اند. هرچند موقف و موضع رسمی آقای دوکتور سپنا برایشان اجازه نمیدهد تا با این صراحت  به پاسخ ها بپردازند، اما ایشان درین گفتمان پا را فراتر از حیطهء صلاحیت و پوزیشن رسمی گذاشته، و با مردمش درد دل کرده به افشای راهکار های پشت پرده ء نیرو های خارجی و نوکران زرخرید ایشان میپردازند. این بار اول نیست که ایشان در مورد سیاست بازی های گنگ و مبهم جاری در کشور و منطقه بیباکانه و وطنپرستانه سخن گفته؛ به افشای چهره های سیاه و کریه گروهک های تروریستی و حامیانشان که خارجی ها دوست ندارند و اجازه هم نمیدهند تا کسی به ایشان تروریست خطاب نماید، میپردازند. بنا" بر چنین فرزندان وطنپرست درود فرستاده و سپاس میگذاریم.

باید خاطر نشان سازم که هموطنان ما نباید از کنار چنین مصاحبه های مهم، افشاگرانه و از لحاظ تاریخی حایز اهمیت؛  با بیتفاوتی کنار روند، بل با همسویی و همآوایی با آن بپیوندند و این آواز ها را ارچه رساتر بلند نمایند.

درینجا ویدیوی مصاحبه ِ آقای دوکتور داد فر سپنتا را با آن چه جنایات سازمانیافتهء، صرف طی دو سه روز اخیر در جریان همین مصاحبه، بر ضد مردم مان صورت پذیرفته است و با آظهارات آقای سپنتا همخوانی داشته وبر محکم بودن حجت و برهانشان دلالت میکند نیز پیگیری و نشر مینماییم. و قضاوت را به کاربران میگذاریم. که پیامد این قضاوت با درنظر داشت موجودیت اسناد فراوان، ادامهء اجراات برنامه های تروریستی به وسیله تروریست های معلوم الحال و حامیان شان، ما را بازهم به پیگیری فراخوان به یک کمپاین ملی، مدنی و تاریخی که مفاد آن بصورت روشن و شفاف در شعار های سال مردم ما؛ در سالگرد دهمین مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد منعکس گردیده است؛ هرچه بیشتر، مصمم و استوار میسازد.

ویدیوی مصاحبه با محترم دوکتور سپنتا:

  

http://www.youtube.com/watch?v=UUdQfd8dhHo&feature=player_embedded

 

تازه ترین ویدیوی جنایت تروریستان به ادامه صدها عملیات مرگبار تروریستی در کشور ما که طالبان ملعون تروریست مسوولیت آن را با افتخار و مباهات به عهده گرفته اند:

http://www.youtube.com/watch?v=JvbiJEhxFpo&feature=player_embedded

 

 سیزده کشته در بمبگذاری انتحاری در جلال آباد

به روز شده چهارشنبه 18 می 2011 – 28 ثور1390

 

مقام های افغان می گویند دست کم ۱۳ نفر از جمله تعدادی غیرنظامی و دانشجوی آکادمی پلیس در بمبگذاری انتحاری در شرق افغانستان کشته شده اند.

یک مقام بهداشتی به بی بی سی گفت که بمبگذار اتومبیل را به وانتی حامل دانشجویان آکادمی پلیس در شهر جلال آباد در ولایت ننگرهار کوبید.

پیشتر در روز چهارشنبه دست کم ۱۲ نفر در شمال این کشور در جریان تظاهرات در اعتراض به حمله ای توسط نیروهای ناتو کشته شدند.

این درگیری ها با نیروهای امنیتی در شهر تالقان همچنین باعث زخمی شدن ۸۰ نفر دیگر شد.

مقام ها می گویند که حمله چهارشنبه درحالی اتفاق افتاد که وانت از آکادمی پلیس در حاشیه جلال آباد به سوی شهر می رفت.

به گفته مقام ها بیش از ۱۳ نفر - اکثرا غیرنظامیان - نیز زخمی شده اند.

پلیس می گوید احتمال دارد که بمبگذار وانت را پس از ترک آکادمی تعقیب کرده و پس از ورود آن به محیطی شلوغ تر در شهر به آن حمله کرده باشد.

جلال آباد در ماه های اخیر شاهد یک رشته حملات بوده است.

ماه گذشته پنج خارجی و پنج شهروند افغان در یک بمبگذاری انتحاری در یک پایگاه ارتش در نزدیکی این شهر کشته شدند.

آن یکی از مرگبارترین حملات علیه نیروهای خارجی طی چندین ماه بود و طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفت.بی بی سی.

سی و پنج' کارمند یک شرکت راه سازی در افغانستان کشته شدند

 

 

مقام های افغان می گویند، اجساد سی و پنج نفر از کارمندان و محافظان امنیتی یک شرکت راه سازی را در جنوب شرق افغانستان پیدا کرده اند.

اجساد این افراد پس از آن پیدا شده است که شب گذشته، گروهی از افراد مسلح به کارمندان این شرکت راه سازی در ولسوالی "وزه زدران" ولایت پکتیا حمله کردند.

گزارش شده است که این افراد حدود پنج ساعت با محافظان امنیتی کارمندان این شرکت راه سازی درگیری مسلحانه داشته اند.

پیشتر مقام های افغان اعلام کرده بودند که هفتاد و دو نفر از کارمندان این شرکت ناپدید شده اند.

حالا نیروهای امنیتی افغان می گویند اجساد سی و پنج نفر از این کارمندان این شرکت پیدا شده است. ٢٤ نفر دیگر از آنها زخمی هستند و سیزده تن دیگر نیز نا پدید شده اند.

این افراد در یک شرکت راه سازی به عنوان راننده، کارمند محلی، آشپز و نگهبان کار می کرده اند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته اند که در درگیری با این افراد، یک نفر از آنان کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

این گروه همچنین گفته اند که وسایل راه سازی مربوط به این شرکت را به آتش کشیده اند.

این شرکت راه سازی مسئولیت ساختن بخشی از بزرگراه خوست - گردیز را به عهده داشته اند.

هنوز دقیقا معلوم نیست که این افراد در جریان درگیری با طالبان کشته شده اند و یا بعد از دستگیری توسط طالبان به قتل رسیده اند.

عبدالرحمان منگل، معاون والی پکتیا می گوید که در میان قربانیان این حادثه، چهار شهروند پاکستانی نیز هستند که با این شرکت کار می کردند.

گروه طالبان در گذشته نیز به کارمندان شرکت های راه سازی حمله کرده اند، اما این یکی از مرگبارترین حملات بوده است.

وزه زدران، از ولسوالی های دورافتاده در ولایت پکتیا است که با پاکستان مرز مشترک دارد.

این ولسوالی پیش از این نیز شاهد حملات گروه طالبان بوده است. بی بی سی


May 23rd, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها